Bezkontaktné karty spôsobujú nočné mory zákazníkom obchodného reťazca Mark and Spencer
Nie je to o precitlivenosti zákazníkov na to, za čo platia – ale o tom, že zákazníci dostávajú účtovanie za jeden tovar dvakrát.
Niektorí zákazníci sa sťažujú, že pri použití čipovej alebo pin karty platbu zachytil aj bezkontaktný platobný terminál, a teda zaplatili za jeden tovar dvakrát. Nové prístroje by mali fungovať iba na vzdialenosť piatich centimetrov od platobného zariadenia. Problém s bezkontaktným kartovým systémom odhalil program stanice BBC – Money box.
Jednej zo zákazníčok, Rosemary zo Sussexu, sa naúčtoval nákup zo vzdialenosti 30 centimetrov, keď sa pokúšala zaplatiť ho pomocou čipovej alebo pinovej karty . “ Vložila som kartu do prístroja, predavač sa ma spýtal, či chcem vybrať peniaze a než som stihla odpovedať, platba prebehla bez zadania pin kódu. Zákazníčka dostala peniaze späť, ale nie všetci mali takéto šťastie. Veľa ľudí odišlo domov bez toho, aby si všimli, že za svoj nákup zaplatili dvakrát a po pár dňoch ich čakalo nemilé prekvapenie na bankovom výpise.
Hovorca pre Marks and Spencer sa vyjadril, že takéto prípady sú výnimočné a tvrdí, že bezkontaktné prístroje si zákaznící veľmi obľúbili a počas tohto mesiaca boli nainštalované takmer do 644 predajní Marks and Spencer. Nový systém riadne otestovali a je vhodný na určené použitie. Marks and Spencer nie je jediný obchod, ktorý sa stretol s oznámením zákazníkov, ktorí zaplatili za jeden tovar dvakrát, pri vzdialenosti ich karty od terminálu viac ako 40 centimetrov. Bezkontaktné karty pracujú so slabým rádiovým signálom, ktorý číta dáta čipu inštalovaného vo vnútri vašej karty.
Zdroj: metro.co.uk