Keď sa dotknete čítačky kariet s peňaženkou, v ktorej máte Oyster kartu i bezkontaktnú kartu, môže dôjsť ku prekrytiu kariet. Pokiaľ priložíte Vašu Oyster kartu na žltú čítačku kariet, a budete mať v peňaženke i ďalšiu bezkontaktnú kartu, čítačka môže nájsť viac ako jednu kartu. Keď nastane táto situácia, čítačka nevie, ktorú kartu ma prečítať.
To znamená:
- Nevie, z ktorej karty odobrať platbu
- Pokiaľ dostane zelený signál, môže odobrať platbu z karty, z ktorej ste platiť nechceli
- Pokiaľ dostane červený signál znamená to, že ste za cestu nezaplatili
- Pokiaľ ste pri vstupnej prekážke, nemusí vás pustiť dovnútra
- Pokiaľ ste na stanici, môžete zaplatiť dvakrát za tú istú cestu. To sa môže stať tak, že Vašu kartu načíta raz pri ceste dovnútra a druhýkrát pri ceste von
Pokiaľ chcete zabrániť platbe kartou, ktorou ste platiť nechceli, prikladajte ku čítačke vždy len jednu kartu.
Kontrolujte prekrytie kariet
Prihlásite sa ku svojmu online účtu, aby ste sa uistili, že karta, ktorou ste chceli platiť, bola účtovaná správne za trasu, ktorú ste uskutočnili. Pokiaľ máte bezkontaktnú kartu, kontrolujte si cestovnú históriu, aby ste zistili, či na nej nie sú žiadne nečakané cesty.
Ak ste ale zaplatili za tú istú cestu z dvoch rozdielnych kariet, môžete žiadať o vrátenie peňazí tak, že sa prihlásite do vášho online účtu.
Ak ste zaplatili za cestovanie kartou, ktorou ste platiť nechceli, kontaktujte prosím zákaznícke služby na 03432221234.
Zdroj:tfl.gov.uk/